Pri predstave, že mám na jednom mieste sedieť takmer 10 hodín som nebola nadšená. Na druhej strane, chceli sme letieť priamo, keďže to je najrýchlejší spôsob ako sa dostať do Ázie. Na túto cestu sme si vybrali leteckú spoločnosť Thai Airways. Ako prebieha booking? Aká je kvalita služieb na palube? Vybrali by sme si Thai Airways znovu alebo by sme radšej skúsili inú leteckú spoločnosť?
Thai Airways
Thai Airways, jeden zo zakladajúcich členov Star Alliance, je známy thajský letecký prepravca. Zabezpečuje nonstop lety do viac ako 75 destinácii v 35 rôznych krajinách. My sme si túto spoločnosť vybrali preto, lebo v čase, kedy sme chceli letieť, mali najlacnejšie letenky. Boli sme spokojní?
Ako prebieha booking?
Booking prebieha klasicky. Check-in je možné vykonať 24 hodín až 2 hodiny pred odletom. Už pri zakúpení letenky je možnosť voľby sedadla. Navoliť si viete aj špeciálne jedlo, možností je naozaj neúrekom – detské jedlo, nízkokalorické, raw-vegan, hinduistické, nesolené, moslimské a neviem ešte aké. V prípade, že si jedlo nevyberiete, na palube dostanete aktuálne jedlo dňa. Ja som si navolila raw-vegan a Martin bland meal. Nabudúce si ale asi nevyberieme nič a necháme sa počas letu prekvapiť. Booking prebiehal hladko, letenku sme dostali v papierovej podobe pri odbavení podpalubnej batožiny.
Kvalita služieb a komfort na palube
Keďže takýmto veľkým lietadlom sme obaja leteli po prvýkrát, už pri vstupe sme si povedali wau. Najskôr to bolo len také povrchné uznanie v porovnaní s nastúpením do nízkonákladového lietadla. Časom sa ukázalo, že táto spoločnosť za voľbu rozhodne stála.
Sedadlá a pohodlie
Prichádzame k našim sedadlám. Už z diaľky vidíme, že je na nich niečo položené. Po pristúpení bližšie zisťujeme, že je to deka a vankúšik. Príručnú batožinu sme si umiestnili nad seba a usadili sme sa na svoje miesta.
Keď v lietadle ohlásili, že boarding je kompletný a do našej trojice sedadiel neprišiel nik, hneď sa mi zjavil úsmev na tvári. Martin sa presadil ku oknu, ja do stredu a urobili sme si pohodlie. Pôvodne mal byť Martin v strede a ja v uličke, veď kto by chcel otravovať cudzích ľudí pri potrebe postaviť sa a ísť na wecko.
Na sedadle pred nami stojí obrazovka, ku ktorej je pripojený ovládač. V sieťke na nás čakajú slúchadlá. Sedadlá sú pohodlné, na sedadle pred vami je miesto na vyloženie nôh a bonus – dajú sa sklopiť. Hneď som si pomyslela na to, ako sa tam rozvalím, no keď to urobil pán predo mnou, nebolo mi všetko jedno. Rozmyslela som si to, pretože si myslím, že by sme mali brať ohľad aj na ostatných spolucestujúcich.
Na tomto tablete pred vami si viete navoliť pozeranie filmov, seriálov, môžete pozerať trasu lietadla, čítať si jedálny lístok či históriu Thai Airways. Ja som cestu začala sledovanám filmu Sám doma, neskôr som si čítala o letisku v Bangkoku – čo & kde urobiť, potom som sledovala trasu lietadla.
➳ Prečítaj si aj: Na čo nezabudnúť po prílete do Bangkoku
Stravovanie
Jedlo na palube je výborné. Asi 30 minút po štarte dostávame snack. Škoda, že ho bolo málo a viac nám ho už nepriniesli. Asi o hodinu neskôr dostávame hlavné jedlo. Keby vieme, že to bude tak skoro, na letisku by sme pred odletom nejedli. Medzičasom už asi 2x prešli uličkou a pýtali sa nás, čo si dáme piť. Martin si dal pivo a ja colu, ale počas letu sme to striedali. Toto je náš snack:
Počas letu nás opakovane ponúkali rôznymi nápojmi. Asi hodinu pred príletom sme dostali raňajky. Fotku nemám. Zobudila som sa na zapnutie svetla, a keďže som taká rozospatá nemala chuť jesť, nenapadlo mi to ani odfotiť. Ja som dostala opäť ovocie a nejaký croissant, Martin praženičku, džem, syr, kadečo. Páčilo sa mi, že croissanty, ktoré sa im zvýšili, rozdávali zaradom, aby sa každý dosýta najedol.
Pár minút pred raňajkami sme ešte dostali teplé thajské utierky, aby sme sa umyli. Naozaj boli horúce, no po chvíli vychladli a táto procedúra bola osviežujúca.
Prístup zamestnancov
Bol skvelý. Počas nášho letu platilo – náš zákazník, náš pán. Všetci boli milí a zdravili nás uklonením, budhistickým pozdravom. Oblečení boli v typickom thajskom odeve, čo ma tiež zaujalo. Akurát sa mi nepáčilo to, že pri hlásení oznamov im nebolo nič nerozumieť. Ani pilotovi, ani stewardom. Na tom by mali trošku zapracovať, ale tak toto je problém asi všetkých leteckých spoločností.
Pomer kvality a ceny
Odhliadnuc od faktu, že za túto cenu sa pri akciách dajú kúpiť aj spiatočné lety, pomer kvality zodpovedá cene. Avšak, prosím vás, nenechávajte si kúpu letenky na poslednú chvíľu. Jednosmerná cesta na osobu nás stála 319 eur, čo je dobrá cena, no pri pomyslení, že od 350 eur sa dá letieť spiatočne, si hovorím, že načo sme s kúpou letenky, čakali tak dlho.
Zhrnutie
So servisom, letom a prístupom zamestnancov sme boli spokojní. Ak budeme mať v budúcnosti možnosť opäť letieť s Thai airways, určite si to radi zopakujeme. A ak hľadáte niekam letenku aj ty, aktuálne ceny u Thai Airways nájdete tu.