Doprava v Thajsku je naozaj rozmanitá. Po mestách sa viete pohybovať autami, autobusmi, tuk-tuk-mi či kolobežkami. Ak sa však chystáte presunúť na miesto, ktoré je od vás kilometre ďaleko, máte na výber cestnú, vlakovú alebo leteckú dopravu. My sme si na presun z miest do miest, ktoré sú od seba stovky kilometrov vybrali leteckú dopravu. Prvý let sme takto absolvovali na trase Bangkok – Chiang Mai. Leteli sme so spoločnosťou Nok Air, ktorá je dcérskou spoločnosťou Thai Airways International. Spoločnosť prevádzkuje lety do približne 25 destinácii. Sídli v Bangkoku a prevažne lieta z letiska Don Mueang. Let na tejto trase trvá hodinu. Autobusom a podobne aj vlakom by ste to mali za asi 13 hodín.
➳ Prečítajte si aj: 4 dni v Bangkoku -itinerár
Ako prebieha booking?
Letenky sme si bookli online. Urobili sme aj online check-in. V aplikácii Nok Air na check-in nepotrebujete svoje konto. Stačí číslo rezervácie, vaše priezvisko a viete sa zacheckovať. Keď budete na letisku odbavovať veľkú batožinu, dostanete letenku v papierovej podobe. Pri bookingu si viete vybrať z viacerých typov letenia v ekonomickej triede. My sme si vybrali ten najlacnejší (bez jedla, bez priority vstupu a zakúpenia sedadla). Taká normálna cena za letenku tohto typu je 20-30€ na osobu. Za batožinu sa pripláca, ceny sa pohybujú v podobných rovinách ako príplatky za batožinu napríklad u Ryanair.
Kvalita služieb a komfort na palube
Kvalita služieb a komfort na palube nie je o nič lepšia/horšia ako kvalita európskych nízko-nákladových aeroliniek. Hodina letenia nie je veľa, a preto si myslím, že na krátke lety je cesta nízko-nákladovou leteckou spoločnosťou tá najlepšia voľba.
Sedadlá a pohodlie
Práve pri letoch nízko-nákladovou spoločnosťou som celkom rada, že som nízka, a že mám v lietadle viacej miesta. Martin má napríklad vždy kolená opreté o sedadlo pred ním. Nebolo tomu inak ani pri tomto lete. Ono to v podstate nie je až tak hrozné, ale predsa len, ide o isté nepohodlie. Samozrejme, ak by ste chceli sedadlo s väčším priestorom pri nohách, môžete si zaň pri kupovaní letenky priplatiť.
Stravovanie
Na palube hneď po vzlietnutí zdarma dostanete pitnú vodu. Obrovské plus. Avšak, občerstvenie je v lietadle iba za príplatok. Myslím si ale, že počas krátkodobých letov, stravovanie na palube nie je nutné. V prípade, že by ste ale dostali chuť na nejakú maškrtu, (ako ja), ceny sú v pohode. 2€ dáte za plechovku coly a asi 1€ za arašidy.
Prístup zamestnancov
Personál na palube bol milý. Počas nášho letu posádka na check-ine neriešila veľkosť batožiny. Neviem, či je to vina zamestnancov leteckej spoločnosti, alebo letiska ako takého, ale nepáčilo sa mi, že náš let mal meškanie a nikto nás o tom neinformoval. Po asi polhodine čakania navyše sa na tabuli ukázalo „flight delayed.“
Do pár minút potom ale lietadlo prišlo. Prebehol boarding a všetkých nás pustili dnu. Let bol fajn a ubehol rýchlo. Najväčšia sranda nastala pri pristávaní, pilot šiel zrejme ešte veľmi rýchlo a keď sme pristáli, musel prudko zabrzdiť, tak sme sa všetci bojazlivo chytili sedadiel pred nami.
Zhrnutie
Vcelku bol let s touto nízko-nákladovkou fajn, taká klasika. My sme si vybrali túto spoločnosť preto, lebo v dátume, kedy sme sa chceli presúvať, mali na túto trasu najlacnejšie letenky.