Thajské ostrovy Phi Phi – cestovný sprievodca

Rýchla navigácia článku

Ostrovy Phi Phi sú kúskom thajského raja, ktorý sa pýši čistou azúrovou vodu, nádhernými zátokami, zlatým pieskom a idylickými morskými oblasťami. Tropické oblasti a nákazlivá ostrovná atmosféra, urobili z Phi Phi jednu z najväčších turistických atrakcií Thajska.

Ak hľadáš kúsok dobrodružstva a zároveň by si si na pár hodín chcel oddýchnuť na pláži, aby si to večer mohol roztočiť niekde v bare, máme tu pre teba zoznam miest a aktivít, ktoré na ostrovoch Phi Phi musíš rozhodne vyskúšať.

Doprava na ostrovy Phi Phi

Na ostrov Phi Phi sa vieš dostať z dvoch miest. Buď z ostrova Phuket alebo z Krabi. My sme na ostrov prišli z Phuketu, kde sme tiež strávili niekoľko dní. Tipy o tom, čo vidieť na Phukete, sme spísali v článku: Thajský ostrov Phuket – top 7 vecí, ktoré musíš zažiť.

Cesta z Phuketu

V oboch prípadoch (z Phuketu i z Krabi) sa na ostrov dostaneš trajektom. Ak pôjdeš z Phuketu, trajekt odchádza z Rassada Pier. Na cestu do prístavu odporúčame vziať si taxík, je to najrýchlejšia a najlepšia voľba. Taktiež odporúčame, aby si si na cestu vyhradil dostatok času. Ideál je byť v prístave už polhodinu pred odjazdom lode. Prístav v Phukete je dosť vyťažený a predierať sa pomedzi davy ľudí môže byť celkom náročné.

Odporúčame kúpu online lístka vopred. Dá sa tak urobiť napríklad na stránke 12go.asia. My túto stránku používame na hľadanie všetkej lokálnej dopravy po Ázii. Cena jednosmerného lístka sa pohybuje v priemere od 400-450 THB, čo je v prepočte 11-13 eur.

Tip: Ak ideš do prístavu priamo z letiska, v tomto smere jazdí autobus, ktorý ťa do prístavu privezie za približne hodinu. V tomto prípade by sme odporučili kúpu “joint” lístka, ktorý v sebe zahŕňa lístok na autobus i lístok na loď. Môžeš si ho kúpiť tu.

Cesta z Krabi

Takisto ako Phuket, aj Krabi Town ponúka niekoľko možností, ako sa rýchlo a bezpečne dopraviť na Phi Phi. V Krabi je viacero prístavov, odkiaľ chodia lode na Phi Phi. Vyber si určite ten, ktorý máš najbližšie k hotelu. Povedzme napríklad, že to bude Klong Jirad Pier.

Odporúčame zakúpiť si lístok online vopred, pretože lode sa vedia rýchlo naplniť a môže sa stať, že by sa ti miesto neušlo. To by bola škoda. Lístok si môžeš kúpiť tu. Dvojhodinová cesta trajektom ťa v tomto smere bude stáť 450 THB (11 €).

Tip: Ak ideš do prístavu Klong Jirad Pier priamo z letiska, v tomto smere jazdí autobus, ktorý ťa do prístavu privezie za približne hodinu. V tomto prípade by sme odporučili kúpu “joint” lístka, ktorý v sebe zahŕňa lístok na autobus i lístok na loď. Môžeš si ho kúpiť tu.

Príchod na ostrovy Phi Phi

Či pôjdeš z Phuketu alebo z Krabi, na Phi Phi v oboch prípadoch trajekty (ale i speed boats), stoja v oblasti Tonsai, konkrétne v Tonsai Pier. Cesta trajektom v oboch prípadoch trvá 2-3 hodiny (speed boats sú oveľa rýchlejšie, ale aj drahšie).

Počas cesty si môžeš na lodi zakúpiť i malé občerstvenie. Usadiť sa môžeš kde len chceš a kde bude voľné. Dá sa sedieť vo vnútri v klimatizovanom priestore, kde to vyzerá ako v lietadle alebo vonku na lodi. Nezabudni sa ale potom natrieť opaľovacím krémom, aby si sa nespálil hneď prvý deň!

Doprava po ostrove

Keď dorazíš do Tonsai Pier, prídeš na ostrov Ko Phi Phi Don. Je to časť ostrovov, ktorá je obývaná. Prístav sa nachádza akoby v strede ostrova a dá sa z neho dostať do všetkých strán. Phi Phi Don je malý a všade sa dá ísť pešo. Počas dňa, kedy je odliv, sa pešo popri pláži dá dostať aj na Long beach. Je to prechádzka dlhá asi 2 kilometre. Večer a skoro ráno, kedy je príliv, sem jazdia lodné taxíky.

Zaujímavosť: po príchode do prístavu musí každý turista zaplatiť poplatok 20 THB (0,60 €). Je to tzv. environmentálny poplatok, ktorý slúži na podporu, správu a rozvoj životného prostredia.

Ak máš obavy ako sa dostaneš do hotela, nezúfaj. Väčšina hotelov má zamestnancov, ktorí chodia do prístavu po ľudí, ktorí práve dorazili. Títo ľudia tlačia veľký vozík, do ktorého naložia všetku batožinu prichádzajúcich hostí a spoločne sa presuniete do hotela. Avšak, nezabudni hotelu napísať čas tvojho príchodu. Ak sa tvoj hotel nachádza na opačnej strane, príde po teba a iných hostí loď. Pokiaľ tvoj hotel tieto služby neponúka, ostáva ti ísť pešo, prípadne, ak bývaš na druhej strane ostrova, vziať si lodný taxík.

Ak chceš ísť na výlet na okolité ostrovy, všade na ceste stojí nekonečne veľa stánkárov, ktorí ponúkajú takéto výlety. Na výlet sa dá ísť buď v skupine (10-15 ľudí) alebo sa dá prenajať si long-tail loď súkromne len pre pár, či menšiu skupinu ľudí. My sme išli na súkromný výlet na južný ostrov Phi Phi Lee. Cena poldenného výletu (3 hodiny), stojí pre dve osoby súkromnou loďou 1500 THB (45 €). Úprimne, je to dosť a keby sa počas výletov nešchnorchluje, boli by to, podľa mňa, vyhodené peniaze. Avšak, domáci z turizmu žijú a vedia, že ceny takto vysoko dávať môžu. Ale o tom nižšie.

Čo robiť a navštíviť na ostrovoch Phi Phi

1. Monkey Beach

Monkey Beach je 150 metrov dlhá pláž na juhozápadnej strane zálivu Tonsai. Pláž je okrem skvelého miesta na šnorchlovanie aj domovom opíc, podľa ktorých je aj pomenovaná.

Opice žijú v okolitých útesoch a v blízkosti pláže a prichádzajú dole, aby pozdravili nových návštevníkov. Nezabudnite mať svoje veci vždy pri sebe. My sme si napríklad všetko dali do ruksaku na kladku, aby ho nemohli otvoriť.

Tieto opice sú veľmi múdre – niektorí ľudia si svoje veci nechali len-tak pohodené na kajakoch, ktorými na pláž prišli. Opice ich ruksaky otvorili a začali si vyberať čo sa im hodí. Ruksak si dokázali otvoriť ako človek, vedeli si otvoriť fľašu vody a napiť sa, či otvoriť si čipsy, na ktorých si potom pochutnávali. Ak ste ich chceli odplašiť alebo ste sa priblížili veľmi blízko, začali byť agresívne.

My sme opice nekŕmili, ale niektorí ľudia sa poriadne zabávali a dávali im všetko svoje jedlo. Na pláž sa dá dostať viacerými spôsobmi. Ak pôjdete na výlet okolo Phi Phi Don, Monkey Beach bude jedna z vašich zastávok. My sme na Monkey Beach prišli kajakom. Požičali sme si ho na pláži Loh Dalum Bay, z ktorej je to na Monkey Beach len 10 minút pádlovania. Kajak sme si požičali na 3 hodiny za 300 THB (9 €).

opica

2. Long Beach + iné pláže

Je jedna z najznámejších pláži s bielym pieskom na ostrove. Počas dňa sem vieš prísť pešo z dedinky Tonsai, večer si na cestu späť budeš musieť vziať taxík.

My sme stihli ísť pešo aj naspäť a bolo to super. Na pláži sme si takto chvíľu oddýchli. Bol tam celkom pokoj, čo sa mi páčilo. Čakala som, že to bude horšie. Ako sme spomenuli vyššie, z pláži stojí za návštevu Monkey Beach, Long Beach, Loh Lana Bay či Wang Long Bay.

long beach
my dvaja

3. Prenajmi si Long Tail Boat a choď na výlet

Po celom ostrove stretneš nespočetné množstvo domácich, ktorí ponúkajú jednodňové celodenné i poldňové výlety na okolité ostrovy. Takéto služby avšak má aj väčšina hotelov.

Ak ste na dovolenke ako pár, odporúčame vám súkromný výlet. Je to síce drahšie, ale na lodi ste s kapitánom len vy dvaja a viete si to celé viac užiť. Odporúčame si ale najskôr overiť ceny v hoteli, a informovať sa i na uliciach.

My sme išli na súkromný poldňový výlet, ktorý ponúkal náš hotel. Cena takéhoto výletu je 1500 THB (45 €). Avšak, na uliciach stánkari začínajú s cenou 1800 THB. Niektorí sú ochotní to zjednať na 1500 THB. Ak sa vám to zdá veľa, pozrite si potom nejaký skupinový výlet. Na lodi by vás malo byť 10-15. Cenu takéhoto výletu si, žiaľ, nepamätám.

Náš poldňový výlet vyzeral takto. O 15:00 sme vyrazili z prístavu a loďou sme sa zviezli na Viking’s Cave. Je to jaskyňa plná malieb a vtáčích hniezd. Dovnútra sa nechodí, turisti si ju môžu odfotiť a prezrieť z lode.

Ďalšou zastávkou bolo šnorchlovanie neďaleko Loh Samah Bay, tu sme boli asi hodinu. Potom sme sa vybrali na Maya Bay, pláž zátoky je síce uzavretá, ale lode sem po istú hranicu ísť môžu. Aspoň sme sa tu pozreli nádhernú prírodu. O tom, prečo je Maya Bay zavretá sa dočítaš nižšie. Pri Maya Bay, ďaleko od pláže, sme opäť šnorchlovali. Potom sme sa ešte zastavili na Maya Cornor a nakoniec sme loďou zastali niekde v strede mora a užívali sme si tu nádherný západ slnka.

Ak sa rozhodneš pre celodenný výlet, uvidíš časti severného ostrova Ko Phi Phi Don, ktorý sme my obehali pešo a na kajaku. Ostrovy Phi Phi sú pomerne malé, a preto sa dajú obehať za pár dní.

4. Prejdi sa na View Point

Na Phi Phi sú 3 vyhliadky. My sme pôvodne chceli ísť na jednu z nich, avšak keď sme videli tú radu turistov, ktorá kráčala hore na kopec, rozmysleli sme si to. Každopádne, podľa fotiek z internetu súdime, že by to mohlo stáť za to.

5. Požičaj si kajak

Kajak je možné požičať si na viacerých plážach. My sme si ho požičali na pláži Loh Dalum Bay, z ktorej je to, napríklad, na Monkey Beach len 10 minút pádlovania. Kajak sme si požičali na 3 hodiny za 300 THB (9 €).

6. Choď sa šnorchlovať alebo potápať

Nepochybujem o tom, že veľa z vás šnorchlovalo napríklad v Chorvátsku. Avšak, to, čo uvidíš po vodou tu, sa s tým nedá porovnať. Martin to povedal takto: “Tam (v Chorvátsku) som videl tak 1 rybku za celý ten čas. Tu okolo mňa plávajú stovky.”

Väčší odvážlivci môžu skúsiť potápanie s kyslíkom (scuba diving) alebo bez kyslíka, kedy je všetko o vašom dychu (freediving). Ja o tom tiež snívam, ale zatiaľ som na to nenabrala odvahu. Celodenný výlet za šnorchlovaním či krásnou modrou vodou sa robí do prekrásnej lagúny Pi Leh Bay, ktorá sa nachádza na južnom ostrove Phi Phi Lee.

7. Spoznávaj dedinku Tonsai

Centrum ostrova je tiež pekné. Môžeš sa prechádzať okolo pláže, dať si obed niekde v reštaurácii alebo na trhu, len tak sa prechádzať a pozorovať miestnych. My sme si večer chodili sadnúť do prístavu alebo k neďalekej pláži a pozerali sme na hviezdy. Bolo to super.

8. Zabav sa na párty

My sme na žiadnej párty neboli, preto nevieme odporučiť žiaden bar. Na ostrove ich je niekoľko. Viem, že je tu aj párty pláž, na ktorej sa konajú vraj super párty (odporučila nám ju češka Eliška, ktorá na ostrovy Phi Phi prišla pred ôsmymi rokmi a ostala tu žiť), ale zabudla som, ako sa táto pláž volá. Dúfam, že sa ti to podarí zistiť. Potom napíš, či tá párty bola fakt tak super.

9. Najedz sa na trhu

V porovnaní s ostatnými kútmi Thajska, sú na Phi Phi len 2 trhy. Jeden je denný, druhý je nočný. Ceny sú o trochu vyššie, avšak stále sa to ani zďaleka nerovná cenám, ktoré za jedlo zaplatíš v miestnych reštauráciách. Market nájdeš tak, ak si do mapy napíš Phi Phi Market. Nachádza sa asi 5 minút pešo od prístavu.

V krátkosti o Maya Bay

Ak sa kohokoľvek, kto sa aspoň trochu zaujíma o cestovanie či filmy, opýtaš na ostrovy Phi Phi, všetci ich poznajú. Každý si hneď predstaví slávnu zátoku Maya Bay, ktorá bola preslávená filmom The Beach, (Pláž) v ktorom hlavnú úlohu zohral Leonardo DiCaprio. Je ľahké pochopiť, prečo sa táto zátoka stála tak populárnou. Skalnaté útesy ponorené do hĺbok azúrovej vody, nádherná príroda, pokoj všade naokolo. Teda…

Takto to bolo predtým než zátoka získala slávu. Po tom, ako tam prichádzali tisícky turistov denne, znečisťovali prostredie, zanechávali po sebe rôzne druhy odpadu, a spôsobili škody, ktorými utrpelo najmä životné prostredie tejto oblasti, sa vláda rozhodla zátoku uzavrieť.

Thajská vláda najskôr zátoku Maya Bay uzavrela dočasne od júna 2018 do septembra 2018. Neskôr si uvedomila, že to nie je postačujúce a zátoku uzavrela zatiaľ natrvalo. Morské živočíchy a koraly, ktoré sa tu nachádzajú, dennodennými návštevami trpeli natoľko, až začali zanikať. Hold thajskej vláde za to, čo urobila. Žiadny turista nie je dôležitejší ako naša Zem!

Poznámka: síce je zátoka Maya Bay uzavretá, neďaleko pláže sú bóje a je ohraničené územie, pokiaľ sa dá prísť loďou. Je to najmä kvôli fotkám, ktoré turisti radi robia. To sa môže. To znamená, že ak pôjdeš na výlet na južný ostrov, zátoku uvidíš, akurát sa nebudeš kúpať na jej pláži. Kúpať sa na samotnej pláži je zakázané a ak by sa niekto o to pokúsil, čaká ho vysoká pokuta.

Poznámka 2022: zátoka je opäť otvorená, ale vo vode je zakázané plávať. Dá sa ale aspoň prejsť po pláži. Vstup je extra, 10 €.

Ja si myslím, že nielen toto miesto, ale i samotné ostrovy Phi Phi, sú veľmi preceňované. Krásne miesta a azúrová voda, sa dajú nájsť aj na iných miestach Thajska, s rozhodne menším počtom turistov naokolo.

Ubytovanie

Na ostrove nájdeš lacné hostely, priemerné hotely a luxusné rezorty. To, kde sa ubytuješ, závisí od tvojej peňaženky. Ak cestuješ dlhodobo low-cost, určite budeš hľadať niečo iné ako ľudia, ktorí sem na dva týždne prídu na dovolenku do rezortu. My sme bývali v priemernom 3-hviezdičkom hoteli asi 200 metrov od pláže.

Iste vieš, že Phi Phi Don je párty ostrovom, a preto by som odporučila hľadať ubytovanie podľa toho, či si párty typ či nie. Keď sa pozrieš na mapu, tak napravo od prístavu je “párty časť” ostrova, naľavo je tichšia časť. Hoci sme my bývali v tichšej časti, rezort vedľa nás robil počas Vianoc diskotéky do tretej rána každý deň. To sme, žiaľ, pri bookovaní ubytka nemali ako vedieť.

Cena za noc je rôzna, ubytovať sa vieš naozaj za lacno, ale aj za poriadne draho. My sme ubytko riešili ako vždy cez booking.com, ale počas ázijského tripu sme si prvýkrát bookli ubytovanie aj cez Airbnb.com.

Stravovanie

Ceny jedál sú rôzne. Na trhu sa vieš najesť už od jedného-dvoch EUR, v reštaurácii od päť EUR a vyššie. My sme si, ako vždy, bookli ubytovanie s raňajkami, kde sme sa dosýta ráno najedli – raňajky boli fakt výborné, inak sme jedli vonku na trhu. Na ostrove sa nachádza aj McDonalds, The Pizza Company a iné známe spoločnosti.

Kedy ísť na Phi Phi

Najlepší čas na návštevu Thajska a thajských ostrovov ako takých je v období od novembra do apríla. Je tu vtedy sucho, horúco a teploty sa pohybujú v priemere 30+ stupňov. Avšak, treba mať na pamäti, že toto sú mesiace hlavnej sezóny, kedy sú ceny za služby, atrakcie i jedlo, niekoľkonásobne vyššie. Ostrovy Phi Phi sú jedným z klenotov Thajska a za návštevu určite aspoň raz za život stoja.

Obľúbené články

Košík
  • Doprava ZDARMA
  • -25% ZĽAVA
  • -25% JARNÝ VÝPREDAJ!
  • JARNÝ VÝPREDAJ
Ak chcete zobraziť príspevky, ktoré hľadáte, začnite písať.